A co takiego ma nowy model od strony technicznej? URSUS C-3150V POWER posiada zsynchronizowaną skrzynię biegów 32×32 z systemami powershift i powershuttle. Napędza go czterocylindrowy silnik Deutz Euro IV, o mocy nominalnej 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 661 Nm, osiąganym przy 1400 obr/min. W modelu zastosowano mokre sprzęgło wielopłytkowe, a maksymalna prędkość jazdy osiągana przez ciągnik to 50 km/h. Układ hydrauliczny został wyposażony w pompę o maksymalnym wydatku 100 l/min. Z kolei maksymalny udźwig tylnego TUZ wynosi 7000 kg.
Kabina modelu C-3150V POWER jest 6-słupkowa, z uchylnym oknem w dachu. Operator otrzyma w wyposażeniu standardowym klimatyzację i ogrzewanie. W opcji dodatkowej można mieć również instalację sterowania hamulców hydraulicznych przyczep oraz światła mijania i drogowe LED.
Transmisja jest jednym z najważniejszych elementów ciągnika, który od teraz będziemy produkować w naszych zakładach. VIGUS powstał dzięki zaangażowaniu rodzimej kadry technicznej Ursus R&D oraz jednostek naukowo-badawczych. To jest w 100% polski produkt, z którego możemy być dumni
Karol Zarajczyk, Prezes Zarządu URSUS S.A.
Transmisja VIGUS, na bazie której powstał ciągnik, została stworzona w ramach projektu „Rozwój innowacyjnej, uniwersalnej konstrukcji układów przeniesienia mocy do ciągników rolniczych”, zgodnie z umową o dofinansowanie podpisaną z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, w związku z konkursem „Projekty B+R przedsiębiorstw”. Założenia projektu dotyczyły prac nad rozwojem oraz wytworzeniem transmisji do ciągników w przedziale mocy od 100 do 160 KM. VIGUS to pierwsza polska transmisja w całości wykonana w lubelskich zakładach Ursusa.