Steyr Profi przekonał do siebie jury, zapewniając sobie tym samym tytuł Machine Of The Year 2018 w kategorii „ciągnika mocy średniej”.
Agritechnika tradycyjnie dostarczyła wielu maszynowych nowości. Najlepsze z nich zostały nagrodzone w prestiżowym konkursie Machine Of The Year 2018. Międzynarodowe jury, składające się z redaktorów technicznych renomowanych specjalistycznych czasopism rolniczych nominowało zwycięzców w łącznie 14 różnych kategoriach. W kategorii „ciągnika mocy średniej” STEYR Profi z przekładnią S-Control 8® zdobył tytuł Machine Of The Year 2018.
Jesteśmy dumni z tego wyróżnienia. Przede wszystkim zaś jesteśmy dumni z naszych pracowników i pracownic, których kompetencje, zaangażowanie i doświadczenie sprawiły, że poprzez wprowadzenie na rynek aktualnej generacji udało się jeszcze bardziej udoskonalić ciągnik, który już od niemal 20 lat sprawdza się w pracach polowych. Ich pasja gwarantuje, że zawsze można polegać na marce STEYR i z tego miejsca pragnę im za to podziękować.
Prezes marki STEYR Andreas Klauser
Najefektywniejsza przekładnia w swej klasie
Ciągniki serii Profi posiadają nową przekładnię S-ControlTM 8. Ta 8-stopniowa przekładnia przełączalna pod obciążeniem posiada po 24 biegi do jazdy do przodu i wstecz uporządkowane w 3 zakresach oraz szereg funkcji automatycznych. Test Niemieckiego Zrzeszenia Rolników (DLG) „Power Mix” potwierdził zużycie paliwa na poziomie 258 g/kWh sprawia, że model STEYR 4145 jest maszyną dość ekonomicną. Zakres A został specjalnie opracowany pod kątem prac kultywacyjnych i obejmuje prędkości do 10,7 km/h.
Analogicznie jak przeznaczony do prac polowych i wykonywanych ładowaczem czołowym zakres B, który obejmuje prędkości od 4,3 do 18,1 km/h, umożliwia on zmianę biegów pod obciążeniem bez przerwy w przenoszeniu momentu obrotowego. Przy poruszaniu się po drogach przekładnia włącza się od razu w zakresie C, umożliwiającym szybszą jazdę ciągnikiem. Przy pracach polowych przekładnia zmienia automatycznie wszystkie 8 biegów w zakresie A lub B. W ruchu ulicznym przekładnia przełącza automatycznie 16 biegów w zakresie B i C. Do uprawy warzyw i wykonywanych zimą prac komunalnych można wykorzystać opcjonalną przekładnię z biegiem pełzania 48 x 48.
Gdy większa moc jest potrzebna od razu, w trybie automatycznym można redukować biegi za pomocą pedału jazdy. Przekładnia nawrotna Power Shuttle zapewnia utrzymanie siły napędowej przy zmianie kierunku jazdy na polu.
Układ S-Stop II natomiast ułatwia zatrzymywanie ciągnika na skrzyżowaniu dróg lub przy przenoszeniu bel za pomocą ładowacza czołowego: stopniowe naciskanie pedału hamulca przez operatora sprawia, że ciągnik powoli jedzie dalej. Przy naciśnięciu hamulca układ S-Stop II automatycznie steruje pracą sprzęgła. Po zwolnieniu hamulca STEYR Profi od razu rusza z miejsca. Umożliwia to kierowanie ciągnikiem z dokładnością na poziomie centymetrów.
Układ Quick Turn II umożliwia modyfikację przełożenia układu kierowniczego. Mniejsza liczba obrotów kierownicą ułatwia operatorowi pracę przy używaniu ładowacza czołowego. Operator może przy tym wybierać spośród zaprogramowanych nastaw lub wprowadzić indywidualną nastawę na monitorze S-Tech 700. Układ S-Stop II umożliwia precyzyjne kierowanie ciągnikiem z dokładnością rzędu centymetrów za pomocą pedału hamulca bez konieczności stosowania sprzęgła. Nowy dżojstik do obsługi ładowacza czołowego jest umieszczony ergonomicznie na podłokietniku i umożliwia również sterowanie przekładnią napędową. Wszystkie modele Profi mogą być fabrycznie przygotowane do pracy z ładowaczem czołowym. Można je również doposażyć w tym celu później.
Zintegrowany z podłokietnikiem monitor S-TECH 700 jest łatwiejszy w obsłudze dzięki ekranowi dotykowemu. Opcjonalnie można go zamontować także na regulowanej szynie w prawym oknie bocznym. Oprócz automatyzacji wszystkich podstawowych funkcji ciągnika monitor S-TECH zapewnia optymalny przebieg pracy. Układ sterowania jazdą na uwrociu Easy Tronic II umożliwia automatyzację czynności wykonywanych przez ciągnik w funkcji czasu lub drogi. Nowością jest układ S-Turn, który ułatwia wykonywanie nawrotów na końcu ścieżki prowadzenia. Określa on idealną trasę i prędkość jazdy na uwrociu, dzięki czemu odciąża operatora.
Zastosowana w modelach Profi CVT magistrala ISOBUS klasy III umożliwia sterowanie ciągnikiem poprzez narzędzie uprawowe, które może obsługiwać takie funkcje, jak samoczynne ustawianie położenia TUZ-u, włączanie lub wyłączanie WOM-u, sterowanie zaworami hydrauliki zewnętrznej i prędkością jazdy. Układ S-Guide wykorzystuje systemy GPS, GLONASS i RTK, co pozwala osiągnąć najwyższą precyzję i powtarzalną dokładność rzędu nawet 2,5 cm (RTK+).