Strona główna Strzałka Blog Strzałka Sprzedaż ciągników w marcu 2018 ...
30/04/2018
Sprzedaż ciągników w marcu 2018 | Podsumowanie kwartału
Miniatura artykulu

W marcu sprzedano 808 nowych ciągników rolniczych, ponad połowę więcej niż w lutym. Im cieplej, tym więcej. 

W marci sprzedano 54% więcej niż przed miesiącem. Licząc jednak rok do roku mamy spadek o 8 proc. Podsumowając zaś cały pierwszy kwartał: sprzedało się 1673 maszyn. To  o 245 sztuk ciągników mniej niż w Q1 2017*.

Tylko najlepszym nic nie spada

Marzec ponownie należał do New Hollanda. Na pola wyjechało 185 maszyn (76 proc. więcej niż w maju i 14 proc. lepiej niż rok temu). Drugie miejsce należy do Jomarzechn Deera, które dostał za 139 sztuk sprzedanych maszyn (wzrost o kosmiczne 136 proc. w porównaniu do lutego o 51 proc. w porównaniu do marca 2017). Miejsce numer trzy zdobywa śpiewająco Kubota z liczbą 109 sprzedanych maszyn (43 proc. więcej niż miesiąc temu, ale tylko 1 proc. lepiej niż przed rokiem). Tak popularny w naszym kraju Zetor wylądował na czwartek pozycji z 67 maszynami i spadkiem rok do roku o 32 proc.

W marcu wybieraliśmy mocne maszyny

Najpopularniejsze marcowe modele reprezentują przedział mocy od 100 do 159 KM. Najchętniej wybieranym traktorem w marcu był John Deere 6120M. Na ten model zdecydowało się 28 osób – o 250% więcej niż przed miesiącem, kiedy zarejestrowano 8 egzemplarzy o tym oznaczeniu. Drugi pod względem popularności był New Holland TD 5.105. W omawianym miesiącu tablice rejestracyjne otrzymało 26 takich ciągników. Na trzeciej pozycji uplasowały się ex aequo modele John Deere 6155M i New Holland T7.165. Każdy z nich trafił do 24 gospodarstw.

Mazowsze kupuje najwięcej

Województwo mazowieckie kolejny miesiąc przodowało pod względem liczby rejestracji. W marcu pojawiło się tam 150 ciągników, czyli o 28 proc. więcej niż w lutym. Sprzedaż była jednak niższa niż przed rokiem – o 9 proc. D­ruga lokata przypadła województwu wielkopolskiemu. W marcu zarejestrowano tam 109 ciągników, dzięki czemu region odnotował 187 proc. wzrostu w ujęciu miesięcznym. Sprzedaż na takim poziomie oznacza również 12 proc. wzrostu w porównaniu z marcem 2017 roku. Na trzecim miejscu uplasowało się województwo łódzkie, z liczbą 79 rejestracji. Oznacza to 88 proc. wzrostu w ujęciu miesięcznym i 4 proc. spadku w ujęciu rocznym.

 

kw

*Dane: Agencja Martin&Jacob
O mnie
O mnie
Nazywam się Magda Urbaniak i z miasta przeniosłam moje serce na wieś. Z miłośniczki miejskiego życia stałam się ambasadorką polskiej wsi. Tworząc program „Agromania” realizuję swoją pasję do rolnictwa. Rusz ze mną w podróż pełną nowych technologii, społecznych zmian oraz codziennej bliskości natury.
Blog
Najnowsze wpisy
Miniatura
15/10/2024
Podstawowe narzędzia do miejskiego ogrodu: lista niezbędnych rzeczy
Czytaj więcej Strzałka
Miniatura
09/10/2024
Jak lokalne inicjatywy wspierają miejskie rolnictwo?
Czytaj więcej Strzałka
Miniatura
30/09/2024
Domowy ocet jabłkowy – doda smaku sałatce i oczyści twarz
Czytaj więcej Strzałka
Miniatura
25/09/2024
Klimat a rolnictwo: wzajemne wpływy, które kształtują przyszłość
Czytaj więcej Strzałka