W marcu sprzedano 808 nowych ciągników rolniczych, ponad połowę więcej niż w lutym. Im cieplej, tym więcej.
W marci sprzedano 54% więcej niż przed miesiącem. Licząc jednak rok do roku mamy spadek o 8 proc. Podsumowając zaś cały pierwszy kwartał: sprzedało się 1673 maszyn. To o 245 sztuk ciągników mniej niż w Q1 2017*.
Marzec ponownie należał do New Hollanda. Na pola wyjechało 185 maszyn (76 proc. więcej niż w maju i 14 proc. lepiej niż rok temu). Drugie miejsce należy do John Deera, które dostał za 139 sztuk sprzedanych maszyn (wzrost o kosmiczne 136 proc. w porównaniu do lutego o 51 proc. w porównaniu do marca 2017). Miejsce numer trzy zdobywa śpiewająco Kubota z liczbą 109 sprzedanych maszyn (43 proc. więcej niż miesiąc temu, ale tylko 1 proc. lepiej niż przed rokiem). Tak popularny w naszym kraju Zetor wylądował na czwartek pozycji z 67 maszynami i spadkiem rok do roku o 32 proc.
Najpopularniejsze marcowe modele reprezentują przedział mocy od 100 do 159 KM. Najchętniej wybieranym traktorem w marcu był John Deere 6120M. Na ten model zdecydowało się 28 osób – o 250% więcej niż przed miesiącem, kiedy zarejestrowano 8 egzemplarzy o tym oznaczeniu. Drugi pod względem popularności był New Holland TD 5.105. W omawianym miesiącu tablice rejestracyjne otrzymało 26 takich ciągników. Na trzeciej pozycji uplasowały się ex aequo modele John Deere 6155M i New Holland T7.165. Każdy z nich trafił do 24 gospodarstw.
Województwo mazowieckie kolejny miesiąc przodowało pod względem liczby rejestracji. W marcu pojawiło się tam 150 ciągników, czyli o 28 proc. więcej niż w lutym. Sprzedaż była jednak niższa niż przed rokiem – o 9 proc. Druga lokata przypadła województwu wielkopolskiemu. W marcu zarejestrowano tam 109 ciągników, dzięki czemu region odnotował 187 proc. wzrostu w ujęciu miesięcznym. Sprzedaż na takim poziomie oznacza również 12 proc. wzrostu w porównaniu z marcem 2017 roku. Na trzecim miejscu uplasowało się województwo łódzkie, z liczbą 79 rejestracji. Oznacza to 88 proc. wzrostu w ujęciu miesięcznym i 4 proc. spadku w ujęciu rocznym.
*Dane: Agencja Martin&Jacob