Zetor rozszerzył gamę swoich ciągników – na rynek wjechał model Zetor Crystal. Napędza go sześciocylindrowy silnik Deutz’a o mocy 144 i 163 KM.
Najnowszy model Zetora wyposażony jest w silnik DEUTZ AG i 24 zaworową głowicę oraz wtrysk Common Rail. Jak mówi producent, blok silnika tworzy zwartą część konstrukcji nośnej ciągnika, która jest w stanie wytrzymać wysokie obciążenia generowane przez zagregowane z ciągnikiem maszyny. Stabilność ma zaś gwarantować zwiększony rozstaw osi, który wynosi teraz 2 840 mm. Wyższy komfort pracy ma zaś dawać skrzynia biegów z zakresem 30 biegów do przodu i 30 biegów wstecznych, która jest obsługiwana przy pomocy trójstopniowego wzmacniacza momentu obrotowego (PowerShift), rewersora hydraulicznego (PowerShuttle) oraz przycisku sprzęgła umieszczonego na dźwigni zmiany biegów (PowerClutch). System zawieszenia osi przedniej składa się z dwóch niezależnie zawieszonych półosi zapewniających jazdę z niższym poziomem drgań.
David Kollhammer, dyrektor działu technicznego w firmie ZETOR TRACTORS a. s. tak reklamował nowy produkt:
Naszym celem jest nieustanna poprawa użyteczności ciągników, czego najlepszym przykładem jest nowy ZETOR CRYSTAL. Ciągniki serii Crystal są w chwili obecnej najbardziej wydajnymi maszynami z oferty naszej marki. Ciągniki te zgodnie z wolą naszych klientów są wyposażone w sześciocylindrowy silnik. Ich głównymi cechami są siła, odporność i wydajność, co z pewnością docenią głównie właściciele wielkich gospodarstw rolnych
Nazwa ciągnika nawiązuje do tego, który produkowany był przez Zetora pod koniec lat 60-tych ubiegłego wieku. Producent ma nadzieję powtórzyć sukces sprzed 46 lat. W nowym Crystal’u widać wiele wizualnych inspiracji wziętych z poprzednika. Jest jednak coś, co jest zupełną nowością – czerwone koła. Od teraz będą one wprowadzane do wszystkich ciągników tej marki.
Ciągnik dla kupujących będzie dostępny latem tego roku.