Strona główna Strzałka Blog Strzałka Nowa reklama Ursusa. Globalny kl...
22/03/2016
Nowa reklama Ursusa. Globalny klient, światowy poziom.
Miniatura artykulu

Ursus zaszalał. W jak najbardziej pozytywnym tego słowa znaczeniu.  O tej reklamie mówią wszyscy.

Bez zbędnych wstępów.  Ta reklama jest rewelacyjna. Powiem więcej. Obserwuję reklamy telewizyjne w branży rolnej, znam te archiwalne. Do tej pory nie było na naszym rynku nic na tak wysokim poziomie. Ursus (wraz z Watchout Production, w reżyserii  Dobromiła Sudaka) przygotował 96-sekundowy spot w którym prezentuje markę całościowo – misja, koncepcja, rozwój. Pokazują jak pod ich egidą zmienił się legendarny C-360 (mogą, więc korzystają z legendy). Nieco górnolotnie, ale nie ma w tym jednak nadmuchanej patetyczności.  „Światowości” dodają profesjonalnie kręcone kadry w tym, kadry prezentujące Afrykę i jej mieszkańców. Taki kierunek wydaje się być oczywisty – głównym targetem marki są zagraniczne rynki w tym Nigeria i Tanzania, gdzie Ursus podpisał niezwykle intratne kontrakty. Więcej o ekspansji polskiego producenta przeczytanie tutaj.

Nic już nie będzie takie samo

Mówię całkiem poważnie. Ten film zdecydowanie podniósł poprzeczkę dla przyszłych twórców reklam ciągników (i nie tylko). Nie jest banalny, przaśny ani przewidywalny. Zawiera wszystkie cechy, które sprawiają, że nawet jeśli nie chcemy kupić maszyny, obejrzymy go do końca. Świadczy o tym chociażby fakt, że film opublikowały takie serwisy jak JoeMonster czy Wykop, które z rolnictwem mają mało wspólnego, a ich użytkownicy mimo to zareagowali niezwykle optymistycznie.

Nie łudzę się,  że od teraz reklamy w branży zmienią się o 180 stopni. Ale jest to na pewno dobitny dowód,  że przy odpowiedniej koncepcji, wykonaniu i budżecie oczywiście, można zrobić rewelacyjny spot i przyciągnąć wzrok połowy (póki co) internetu.
Może będzie to nowy trend – zanim firmy wydadzą kolejne góry złota na reklamy, które są średniej jakości, nudne lub (co gorsza) pocieszne, spojrzą na tę reklamę Ursusa i zaczną wymagać od siebie i produkcji czegoś lepszego.

PS Chciałabym być tym, kto im policzy ekwiwalent publikacji po launchu tego spotu 😉

Polacy chcą być dumni z polskich marek. Ursus w takim wydaniu to najlepszy towar eksportowy. Oby jakość maszyn zachwycała równie mocno. Tego życzę wszystkim polskim producentom.

 

 

O mnie
O mnie
Nazywam się Magda Urbaniak i z miasta przeniosłam moje serce na wieś. Z miłośniczki miejskiego życia stałam się ambasadorką polskiej wsi. Tworząc program „Agromania” realizuję swoją pasję do rolnictwa. Rusz ze mną w podróż pełną nowych technologii, społecznych zmian oraz codziennej bliskości natury.
Blog
Najnowsze wpisy
Miniatura
15/10/2024
Podstawowe narzędzia do miejskiego ogrodu: lista niezbędnych rzeczy
Czytaj więcej Strzałka
Miniatura
09/10/2024
Jak lokalne inicjatywy wspierają miejskie rolnictwo?
Czytaj więcej Strzałka
Miniatura
30/09/2024
Domowy ocet jabłkowy – doda smaku sałatce i oczyści twarz
Czytaj więcej Strzałka
Miniatura
25/09/2024
Klimat a rolnictwo: wzajemne wpływy, które kształtują przyszłość
Czytaj więcej Strzałka