W Polsce 19 milionów ludzi korzysta z internetu. Połowa z nich robi tam zakupy. Przyjrzałam się, ilu z nich to rolnicy, co mogą tam znaleźć i czy opłaca się szukać produktów rolnych w sieci.
Temat zakupów rolników przez internet pojawił się przy okazji mojego spotkania z firmą MotoricusAGRO. Postanowiliśmy, że skoro zajmują się sprzedażą internetową skierowaną do rolników, a dla mnie agro e-commerce to temat świeży i interesujący – stworzymy o tym solidny tekst. Na tapetę wzięliśmy konkretnie zakup opon. Zanim jednak przejdziemy do nich – trochę moich własnych rozważań o zakupach w sieci.
W internecie spędzamy coraz więcej czasu. Dotyczy to zarówno mieszkańcy wsi jak i miast. Obecnie ponad 75 proc. Polaków korzysta z internetu (65 proc. mieszkańców miast i 35 proc. mieszkańców wsi). Ponad połowa tych, którzy poruszają się po sieci, robi tam również zakupy. Wciąż lubimy pójść do sklepu i zobaczyć produkt na żywo, ale internet goni zakup „na miejscu” ekspresowo. Prognozy mówią, że trend będzie się pogłębiał i do sklepów stacjonarnych będziemy chodzić, żeby towar obejrzeć z bliska. Potem wrócimy do domu i kupimy go w sieci.
Czytam też badania CBOS, które mówią o tym, że Polacy kupują dużo, kompulsywnie i emocjonalnie. Wyjątek stanowią rolnicy! Oni decydują się na zakup wtedy, gdy dany produkt jest im naprawdę potrzeby i gdy mają na niego środki. Ich zakupy są bardzo racjonalne. Rolnik kupuje na chłodno, rzadziej ulega reklamom i promocjom. Doskonale wie, czego potrzebuje, ciężko namówić go na zakup produktów spoza ustalonej listy. Nie ma też preferowanego dnia tygodnia na buszowanie po sieci. O ile miastowi wolą zakupy w niedzielę, o tyle mieszkańcy wsi decydują się na zakup równie często w poniedziałek czy środę. Jak wspomniałam – kieruje nimi potrzeba więc szukają produktów w momencie, gdy są one naprawdę niezbędne.
Powodów dla których robimy zakupy w sieci jest całe mnóstwo. Jedno z badań do których się dokopałam mówi że, najbardziej cenimy sobie:
Dobra, ale co w sieci może kupić rolnik? Okazuje się, że całkiem dużo (jeśli nie wszystko). Oczywiście, ja może nie pokusiłabym się o zakup ciągnika, ale wiem, że serwisy oferujące ciągniki przeżywają rozkwit. Służą w dużej mierze do zorientowania się w cenach ciągników, zbierania opinii, ale też w wielu przypadkach – zakupu. Możemy łatwo znaleźć części do maszyn, wszelakie maszyny towarzyszące, ale też nawozy, materiał siewny, różnorakie towary potrzebne w produkcji rolniczej. Dzisiaj skupię się na firmie, która z sukcesem sprzedaje… opony.
Z pośród firm prowadzących sprzedaż online na tapetę biorę firmę MotoricusAGRO, zajmującą się sprzedażą opon do maszyn rolniczych, leśnych, a także sprzętów przemysłowych za pośrednictwem internetu. Przeprowadziłam rozmowę z panią Joanną, która wdrożyła mnie w tajniki sprzedaży internetowej opon do wymienionych wyżej maszyn. Swoją drogą, czy ktoś z Was kupił kiedyś opony w sieci? Ja już wiem, że taka sprzedaż jest pełna wyzwań, ale i możliwości. Co jest zatem najważniejsze?
Dla naszej firmy liczy się podejście do klienta oraz oferowanie produktów dostosowanych do sprzętu oraz sposobu użytkowania maszyny. Klient ma możliwość przed zakupem kontaktu z naszymi specjalistami, którzy udzielają wszystkich informacji odnośnie parametrów opony czy sposobu w jaki powinna być użytkowana. Pomagamy dobrać produkt, który odpowiada klientowi jakościowo, a także cenowo.
Joanna Mikiel, Koordynator sprzedaży
Okej, ale zanim takie opony przyjadą…
Bez względu na ilość zakupionych opon, czy ich rozmiar dowozimy je w każde miejsce w Polsce w czasie od 24 do 48 godzin. Zanim klient zakupi towar czeka on na niego przechowywany w suchym miejscu, gdzie nie działają na niego szkodliwe warunki atmosferyczne. Wszystkie opony przenoszone są specjalnymi wózkami widłowymi, a przed wysyłką specjalnie zabezpieczane, aby towar nie uległ uszkodzeniu podczas transportu.
Czytam, że ceny opon sprzedawanych przez MotoricusAGRO są konkurencyjne. Tu zachęcam Was do sprawdzenia tego osobiście na ich stronie. Co ważne, firma dba o swoich klientów również po dokonaniu zakupu. Jeśli będziecie mieć pytania, pracownicy sklepu podpowiedzą Wam, jak poprawnie eksploatować opony. Nie zostajecie z tym sami i możecie liczyć na wsparcie firmy długo po dokonaniu zakupie – gwarancja na opony Alliance, których MotoricusAGRO jest dystrybutorem wynosi 5 lat.
Przykład MotoricusAgro pokazuje, że firmy oferujące produkty dla rolników w internecie rozwijają się i szybko uczą, jak najlepiej zaopiekować się swoimi klientami. Łatwy dostęp, konkurencyjne ceny i rozwinięta opieka posprzedażowa daje ogromne szanse na zdobycie duża grupę zadowolonych klientów. Z drugiej strony, sami rolnicy zyskują wiele udogodnień przez są dużo bardziej otwarci na zakupy w sieci. Łatwość ich zakupu, szybka dostawa i kompleksowa obsługa – temu ulegamy wszyscy. Bo teraz możemy.
Źródło:
Artykuł sponsorowany