Kilkanaście ciekawostek, będzie lekko i przyjemnie. Przede wszystkim zadbałam, aby było ciekawie. Historia, zarówno ta polska jak i światowa, jest fascynująca.
Słowo „traktor” orygnialnie pochodzi od słowa “trahere”, które jest łacińskim słowem oznaczającym „ciągnąć”. Początkowo, słowo oznaczało silnik stworzony do ciągnięcia wozu i różnych narzędzi. W 1859 słowo traktor oficjalnie nabrało nowego znaczenia – tego, które funkcjonuje do dzisiaj.
Ciągnik parowy został opracowany pod koniec 1800 roku. Wiele osób uważało wtedy, że taka przedsięwzięcie to całkowicie szalony pomysł.
Mniej znanym faktem wielu jest to, że silniki Budweiser i Diesla były wspierane przez ten sam podmiot (dlatego na Budweisera niektórzy w skrócie nazywają „dieslem”).
Na świecie istnieje ponad 16 milionów ciągników. Oznacza to, że jedna trzecia całkowitej energii wykorzystywanej do celów produkcji rolnej jest wykorzystywana przez ciągniki.
To może brzmieć dziś niewiarygodnie, ale faktem jest, że ciągniki kiedyś miały metalowe koła.
Pierwsze ciągniki z silnikiem benzynowym zostały wdrożone w latach 90. XIX wieku. Jednak nie były tak mocne, aby poradzić sobie z pracami rolniczymi.
W ciągniku można zamontować maksymalnie aż 12 opon, a te mogą być nawet większe od człowieka.
Najszybszym ciągnikiem do tej pory jest Valtra T4. W trakcie testów osiągnęła prędkość 130,165 km/h.
Blacksmith i John Froelich zaprojektowali pierwszy ciągnik. Miał on na celu przesuwanie się do przodu i do tyłu (tylko i aż!). Został zaprezentowany w 1892 roku.
Ładowacze czołowe ciągników zostały opracowane i zaprojektowane w 1958 przez szwedzką firmę Alo. Ładowarki te zostały stworzone w celu prowadzenia szerszego wachlarza pracy rolniczej przy niskich kosztach.
LeTourneau L-2350 jest największym ładowaczem czołowym i. Te ciągniki są produkowane w Teksasie w tej chwili.
Ursus na rzecz licencji Zetora 4011 zrezygnował ze swoich projektów: Ursusa C-336 i C-356.
Ursus C-360 posiada dźwignię automatycznej regulacji wysokości. To oznacza, że podczas orki pól o różnej glebie głębokość zmieniała się automatycznie zależnie od zmiany oporu gleby.
Ursus „Ciągówka” był wzorowany na amerykańskim „Titanie”.
Silnik polskiego ciągnika znalazł zastosowanie w samochodzie – silnik Ursusa C-360-3P w Tarpanie.
Dzięki za pomoc w stworzeniu tego artykułu: Marcinowi Machejkowi - Machejfarmers oraz agrofit.co.
Źródło foto: http://www.artsmithauctions.com, alchetron.com/